Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu






Virágillat,
Légy vendégem!
Vártunk tavasz,
Nagyon régen!

1713374765555

Április 22. A Föld napja

Hagyomány teremtés az óvodánkban!
A Föld napján valamennyi csoport egy facsemetét, vagy egy bokrot ültet az óvoda udvarára.


Legyen zöldebb az óvoda udvara,
legyen szép a környezetünk!

2024. Április 17. Játékos Táncház az óvodában a Nemzetközi táncnap alkalmából






















 

Térítési díj befizetése

Minden hónap !

Minden hónap 10.-én lehetséges, az óvodánk gazdasági irodájában, 8-12 óráig. 

Térítési díj: 
572 Ft / nap

DigiMini3 kutatás - A digitalizáció hatása a bölcsődében

Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.

A naplók egyfajta közösségi tudományos (citizen science) program részei, mivel a résztvevő intézmények nevelőit, gondozóit kértük meg, hogy az általunk küldött, egységes formátumú naplóba alkalomszerűen rögzítsék a csoportban látott, tapasztalt, a digitális eszközökkel kapcsolatos élményeiket, és a szabad játék során megfigyelt eseteket.

A hazai és a nemzetközi kutatások szerint is úgy tűnik, már a legkisebbek közvetlen környezetében is sokszor megy a televízió, a szülők a jelenlétükben felveszik a telefont, megválaszolják az e-maileket, és használják a közösségi médiát. 

A DigiMini3 kutatásban a 1-3 éves korosztály digitális környezetével foglalkoztunk. Az eredmények segítenek megérteni, hogy a kisgyermekek hogyan viszonyulnak a digitális eszközökhöz, és milyen hatással van ez a fejlődésükre.

A kutatás célja az 1-3 éves korosztály digitális eszközökhöz való viszonyának, szokásainak feltérképezése természetes helyzetek, a gyermekek bölcsődei szabad játéka, utánzó- és szerepjátékai, elbeszélése alapján; valamint a bölcsődei digitális tevékenység-kezdeményezések típusainak, variációinak feltárása.

A 2021-2023-ban zajlott adatfelvétel során 73 intézményből összesen 123 kutatási napló érkezett be, amelyek összesen 490 információ-egységet: 347 esetleírás-elemet és 143 értékelő reflexiót tartalmaztak.

A természetes megfigyelés után a kisgyermeknevelők a sablonban rögzítették meglátásaikat. A naplók digitálisan, tartalomelemzéssel kerültek (feldolgozásra.

A kutatásban olyan fontos kérdésekre kerestük a választ, mint:

  • Milyen szerepet játszanak a digitális eszközök a kisgyermekek életében?
  • Milyen hatással vannak a képernyők a gyermekek kognitív és szociális fejlődésére?
  • Hogyan támogathatják a szülők és a szakemberek a gyermekek egészséges digitális fejlődését?

 

A kutatás összefoglalója itt érhető el:

https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini3/

Vissza